THIS WEEK WE ARE GOING TO REVIEW CONDITIONALS ! TAREA 1: COPIA ESTE ESQUEMA EN TU LIBRETA TAREA 2: HAZ ESTOS 5 EJERCICIOS: EXERCISES : 1) Fill in the gaps with the correct forms of the first conditional. Use the verbs in brackets. a) If I.................... (study) hard, I......................... (pass) this year's exam. b) If the weather........................ (be) fine, we........................ (go) on a picnic. c) If I............................ (travel) to Paris, I........................... (visit) the Eiffel Tower. d) If they.......................... (not invite) me to their birthday party, I......................... (not go). e) If he.............................. (get) my email, he............................... (send) us the information we need. f) If she.............................. (travel) to London, she........................ (visit) the museums. g) If I....................... (get) the ...
Defining and non-defining relative clauses EXERCISES 1 * Complete the sentences with the words. where which (x2) who (x2) whose 1 The Ultraviolet Restaurant, …………. is in Shanghai, has a very good reputation. 2 My friend Giancarlo, …………. parents own this pizzeria, can’t speak Italian. 3 That’s the café …………. my sister used to hang out a lot when she was a student. 4 I’ve never heard of the celebrity chef …………. has just opened a new restaurant in my town. 5 I’m trying to avoid eating food …………. contains sugar. 6 Giles, …………. was at the party last night, is a food critic. 2 2 2. Cho ose the correct option. 1 My parents … are going to learn how to make pasta in Italy. A who love cooking B , whose love cooking,...
Continúa nuestra experiencia Job shadowing con Erasmus + en Ostia. El miércoles 4 de junio pudimos conocer la otra sede del instituto 🏫 Antonio Vivaldi. La mañana comenzó con una clase de inglés en la que los alumnos se presentaron y nos entrevistaron, preguntándonos curiosidades e inquietudes sobre España y sobre nuestro sistema educativo. Seguidamente, asistimos a un concierto organizado por la profesora de música, donde los alumnos tocaron diferentes instrumentos como el piano 🎹, el violín 🎻, la guitarra española, la guitarra 🎸 eléctrica y la flauta 🪈 travesera. Como bien indica el nombre del instituto, su orientación es musical. Finalizamos la mañana con un taller de dibujo llamado: “Building bridges between Italy and Spain”. El jueves 5 de junio asistimos a primera hora a clase de historia en italiano, inglés y español. Los alumnos, en grupos, presentaron sus proyectos sobre Napoleón Bonaparte. La segunda hora estuvo dedicada al proyecto “unplugged”....
Comentarios
Publicar un comentario